کلینیک دندانپزشکی آرام

بلیچینگ دندان: انواع روش ها و هزینه بلیچینگ + عکس قبل و بعد

 

 

 

بلیچینگ دندان روشی برای سفید کردن دندان‌هاست که دندان‌ها را فراتر از رنگ طبیعی آنها سفید می کند. مواد فعالی از جمله  پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید، مواد سفید کننده ای هستند که اغلب در بلیچینگ دندان از آنها استفاده می شود.

بلیچینگ دندان، یکی از روش های ساده برای سفید کردن دندان می‌باشد که در آن از مواد سفید کننده دندان (پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید) برای سفید کردن دندان استفاده می شود. این سفید کننده‌ها، لکه‌ها و رنگ دانه‌های سطح دندان‌ها را به ذرات کوچکتر تقسیم میکنند که این امر باعث از بین رفتن لکه‌ها و رنگدانه‌ها میشود و در نتیجه موجب م شود دندان‌ها سفیدتر و روشن‌تر شوند.

انواع روش‌های بلیچینگ دندان


انواع روش‌های بلیچینگ دندان

اگرچه می توان بسیاری از لکه‌های دندانی را بطور موثر با تکنیک بلیچینگ دندان پاک کرد، اما بلیچینگ ممکن است برای افرادی که دندان‌های حساسی دارند یا دچار مشکل ریشه عریان دندان هستند، آزار دهنده باشد. بنابراین بسیار مهم است که بلیچینگ دندان توسط دندانپزشک انجام شود. بلیچینگ دندان چند تکنیک مختلف دارد.

بلیچینگ فوری در مطب

دندانپزشک دندان‌های شما را با محلول اسیدی آغشته یا اصطلاحا اچ می کند و سپس ماده‌ی اکسید کننده را بروی مینای دندان قرار می دهد. جهت تسریع روند سفید کردن، دندان‌ها در معرض نور شدید یا لیزر قرار داده می شوند. معمولاً ۳ الی ۴ جلسه، که هر جلسه ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به طول می کشد نیاز است تا به رنگ و میزان سفیدی مد نظر خود برسید. در تکنیک نوین‌تر که برای بلیچینگ فوری دندان استفاده میشود و اصطلاحا به آن پاور بلیچینگ گفته میشود، از پراکسید هیدروژن بسیار غلیظ برای سفید کردن دندان‌ها استفاده میشود. با استفاده از این تکنیک میتوان طی یک جلسه به نتیجه دلخواه رسید. اما نتایج حاصل از بلیچینگ موقتی هستند و دندان‌های شما دوباره طی ۱ الی ۳ سال تیره تر میشوند و ممکن است به تکرار درمان نیاز داشته باشید. هزینه‌ی این روش نیز متغیر است، برخی از دندانپزشکان برای هر جلسه بلیچینگ ۷۵ الی ۲۲۵ دلار و برخی دیگر ۳۰۰ دلار یا بیشتر دریافت میکنند.

بلیچینگ در خانه (در صورت تجویز دندانپزشک)

در این روش، دندانپزشک نوعی قالب یا گارد اختصاصی دهانی جهت نگهداشتن مواد شیمیایی سفید کنند (پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن) برای شما می‌سازد. سپس این مواد شیمیایی درون قالب دهانی ریخته شده و روی دندان قرار داده می شود. شما می توانید با قرار دادن این قالب بر روی دندان‌های خود طی مدت زمان توصیه شده توسط دندانپزشک(معمولا ۳۰ دقیقه تا چند ساعت) به صورت روزانه برای ۱ الی ۲ هفته،‌ بلیچینگ دندان را در منزل انجام دهید.

4 مورد از مزایای بلیچینگ دندان


4 مورد از مزایای بلیچینگ دندان

  1. بلیچینگ دندان، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

با سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ، اعتماد به نفس شما به شدت و به سرعت افزایش خواهد یافت. چه در محل کار باشید و چه در یک قرار ملاقات یا کنفرانس و یا حتی حین قدم زدن در خیابان، سفیدی و درخشندگی دندان‌های شما به قدری زیبا و جذاب خواهد بود که کمتر کسی می تواند چشم از آن بردارد. داشتن دندان‌های سفید همچنین این تصویر را به دیگران القا میکند که شما بهداشت شخصیتان را رعایت میکنید و به ظاهر خود اهمیت میدهید. هرکسی که اطراف شما باشد این حس را درباره‌ی شما خواهد داشت.

  1. بلیچینگ دندان، شما را زیباتر نشان می دهد.

اگرچه ممکن است شما دندان‌هایی سالم و لبخندی زیبا داشته باشید، اما از آسیب‌هایی که غذاها و نوشیدنی‌های روزمره به ظاهر دندان‌ها می رسانند، مصون نیستید. انواع غذاها، قهوه، چای و نوشابه به مرور زمان باعث لک دار شدن و تغییر رنگ دندان‌ها می شوند. پس از انجام بلیچینگ فورا متوجه تغییرات ظاهری دندان‌های خود خواهید شد و خواهید دید که دیگر نیازی به استفاده از فیلتر یا ویرایش عکس‌های خود ندارید. بلیچینگ به رفع لک‌ها و تغییر رنگ دندان‌ها که در اثر مصرف غذا و نوشیدنی‌های روزمره اتفاق میفتد، کمک بسیاری می کند.

  1. بلیچینگ دندان، توجه به چین و چروک پوستی را به حداقل می رساند.

اگر چین و چروک پوستی شما را آزار می دهند، بلیچینگ می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. به این دلیل که افراد به جای تمرکز به چین و چروک پوستی شما، تمام توجهشان به سفیدی دندان‌ها و زیبایی لبخند شما جلب می شود. این امر توجه بقیه را از چین و چروک های صورت، جای جوش و خطوط اخم، دور می کند.

  1. بلیچینگ دندان هزینه نسبتا کمی دارد و مقرون به صرفه است.

بلیچینگ به اندازه‌ی یک جراحی پلاستیک هزینه ندارد. یک جلسه بلیچینگ در مطب و کیت خانگی بلیچینگ، به تنهایی برای طولانی کردن نتایج و سفیدی بی حد و اندازه‌ی دندان‌ها کافی است. ترکیب یک جلسه بلیچینگ در مطب و کیت خانگی تقویت کننده‌ی سفیدی دندان، هزینه‌ی کم اما نتایج مطلوبی بهمراه دارد.

عکس قبل و بعد از بلیچینگ دندان


عکس قبل و بعد از بلیچینگ دندان

عکس قبل و بعد از بلیچینگ دندان1

عکس قبل و بعد از بلیچینگ دندان 2

چه کسی کاندیدای مناسبی برای بلیچینگ دندان است؟


تقریبا هر کسی که از بلیچینگ استفاده کند، متوجه تغییرات مثبت و نتایج خوب آن خواهد شد. این روش، کم تهاجمی‌ترین روش برای سفید کردن دندان‌هاست که لبخندی جذاب‌تر و زیباتر به شما هدیه میدهد. بلیچینگ رنگ دندان‌ها را روشن‌تر کرده و ظاهر آنها را بدون استفاده از مواد ترمیمی بهبود می بخشد. تقریبا همه‌ی افراد میتوانند از بلیچینگ استفاده کنند و تنها تفاوت آن در تعداد جلساتی است که هر فرد نیاز دارد.

افرادی که لکه‌های ذاتی بروی دندان‌های خود دارند، نسبت به سایر افراد که لکه‌های خارجی و عادی بروی دندان‌های خود دارند، به تعداد جلسات بلیچینگ بیشتری نیاز خواهند داشت. لکه‌های ذاتی دندان، لکه‌هایی هستند که در زیر سطح مینای دندان قرار دارند و رنگی مایل به خاکستری یا قهوه‌ای دارند. از بین بردن این نوع لکه‌های دندانی به جلسات بیشتری نیاز دارد چرا که ژل مورد استفاده در بلیچینگ باید از منافذ مینای دندان عبور کند و وارد عاج دندان شود. لکه‌های خاکستری رنگ سخت‌ترین نوع لکه برای حذف از بافت دندان هستند. رسیدن به نتایج رضایت بخش از بلیچینگ غیر ممکن نیست اما به حوصله و صبوری بیشتر نیاز دارد.

بلیچینگ دندان برای چه افرادی و تحت چه شرایطی روش مناسبی نیست؟


در موارد زیر انجام بلیچینگ بطور کلی توصیه نمیشود و نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت:

مسائل مربوط به سن و بارداری: بلیچینگ برای کودکان زیر ۱۶ سال توصیه نمی شود، به این دلیل که محفظه پالپ یا عصب دندان در این سن در دوره رشد قرار دارد. بلیچینگ در این شرایط می تواند باعث تحریک پالپ شده یا باعث حساس شدن آن شود. همچنین بلیچینگ برای زنان باردار یا شیرده نیز توصیه نمی شود.

دندان های حساس و آلرژی: افرادی که دندان و لثه حساسی دارند، دچار عقب رفتگی لثه هستند یا ترمیم معیوبی بر دندان خود دارند باید از قبل با دندانپزشک خود در مورد انجام بلیچینگ مشورت کنند. هر فردی هم که به پراکسید (عامل سفید کننده) حساسیت داشته باشد نباید از بلیچینگ استفاده کند.

بیماری لثه، از بین رفتگی مینای دندان، وجود حفره های دندانی و ریشه های عریان: افراد مبتلا به انواع بیماری‌های لثه و افرادی که مینای دندان‌های آنها از بین رفته نیز باید از بلیچینگ خودداری کنند. حفره‌های دندانی نیز باید قبل از بلیچینگ ترمیم شوند چرا که مواد سفید کننده ممکن است به داخل حفره‌ها و پوسیدگی‌ها نفوذ کنند و باعث ایجاد حساسیت شوند. بلیچینگ برای افرادی که دچار عارضه‌ی ریشه‌ی عریان دندان هستند نیز جواب نمیدهد چرا که در پی این عارضه مینای دندان از بین میرود.

پر کردگی دندان، تاج های دندانی و سایر ترمیم ها: همانطور که پیشتر نیز گفته شد، بلیچینگ برای سفید کردن پرکردگی‌های دندان، کامپوزیت‌ها، روکش‌ها، باندینگ‌ها و بریج‌های دندانی تاثیر ندارد و ممکن است منجر به سفیدی غیر یکدست دندان‌ها ‌شود.

افرادی که ترمیم‌های زیادی بر روی دندان‌های متعدد خود دارند که میتواند منجر به سفیدی غیر یکدست دندان‌ها ‌شود، ممکن است کاندیدهای بهتری برای انتخاب روشن کننده دیگری مانند لمینت، کامپوزیت یا روکش باشند. میتوانید در مورد انتخاب این گزینه‌ها با دندانپزشک خود مشورت کنید.

انتظارات غیرواقع بینانه از نتایج درمان: افرادی که انتظار دارند بعد از بلیچینگ، رنگ دندان‌های آنها بطور کورکننده‌ای سفید و درخشان باشد، انتظار واقع بینانه‌ای از این درمان ندارند. افراد سیگاری نیز باید بدانند که نتایج درمان آنها محدود خواهد بود، مگر اینکه حین درمان یا قبل از آن،‌ سیگار را ترک کنند.

دندان های تیره رنگ: دندان‌های زرد رنگ به بلیچینگ خوب پاسخ می‌دهند، دندان‌های قهوه‌ای رنگ کمتر و دندان‌های خاکستری یا بنفش ممکن است اصلاً به بلیچینگ پاسخ ندهند. رنگ آبی مایل به خاکستری ناشی از آنتی بیوتیک تتراسایکلین نیز به سختی سفید میشود و برای روشن شدن موفقیت آمیز ممکن است تا شش ماه درمان خانگی یا چندین جلسه مراجعه به مطب نیاز باشد.

دندان هایی که دارای لکه های تیره‌تر هستند ممکن است کاندیدهای بهتری برای انتخاب روشن کننده دیگری مانند لمینت، کامپوزیت یا روکش باشند. میتوانید در مورد انتخاب این گزینه‌ها با دندانپزشک خود مشورت کنید.

در طی روند بلیچینگ دندان چه اتفاقی می افتد؟


در طی روند بلیچینگ دندان چه اتفاقی می افتد؟

در روش اول بلیچینگ دندان، شما باید ۲ الی ۳ جلسه به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک قالب محافظی برای دندان‌های شما میسازد و به شما می گوید که چگونه باید از این محافظ و ژل سفید کننده استفاده کنید. سپس، شما با استفاده از این محافظ، ژل سفید کننده را در منزل طبق مدت تعیین شده توسط دندانپزشک و در طی چند هفته استفاده میکنید. برخی از ژل‌های سفید کننده را می توان تا ۸ساعت نیز بروی دندان‌ها گذاشت تا طول دوره درمان کوتاه‌تر شود.

بلیچینگ با لیزر که به آن پاور بلیچینگ نیز گفته می شود، روشی دیگری از سفید کردن دندان است که دندانپزشک می تواند از آن استفاده کند. بلیچینگ لیزری در یک جلسه و در مطب دندانپزشک انجام می شود. در این روش ابتدا دندانپزشک لثه ها را توسط ماده ی محافظت کننده می پوشاند، سپس ژل سفید کننده بروی دندان‌های شما اعمال می شود و نور یا لیزر بروی آن تابیده میشود تا مواد سفید کننده را فعال کند. بلیچینگ لیزری تقریبا ۱ ساعت طول می کشد.

میزان سفید شدن دندان با بلیچینگ


میزان سفید شدن دندان با بلیچینگ

نتایج بلیچینگ تا حدودی جنبه‌ی انتزاعی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بسیاری از افراد بلافاصله متوجه تغیر بزرگی در رنگ دندان‌های خود می شوند اما برخی از افراد نیز تغییری حس نمی کنند و مایوس می شوند. قبل از شروع درمان از دندانپزشک خود بخواهید تا شرح واقع بینانه‌ای از نتایج مورد انتظار این درمان به شما ارائه دهد.

در مطب دندانپزشکی، معمولا از راهنمای طیف رنگ استفاده میشود. همچنین دندانپزشکان از این راهنمای رنگ در انتخاب تاج دندانی در ایمپلنت و سایر ترمیم‌ها استفاده می کنند.

این راهنمای رنگ استاندارد بوده و شامل 16 درجه و طیف رنگ است که به طور سیستماتیک از روشن تا تیره در چهار گروه رنگی مرتب شده اند.

در حالی که بلیچینگ میتواند در برخی موارد موجب تغییر رنگ و سفیدی بیش از ۹ درجه شود، اکثر افراد تنها قادر به تشخیص ۲ الی ۷ درجه تغییر رنگ هستند.

چه کسی صلاحیت انجام بلیچینگ دندان را دارد؟

سفید کردن دندان شاخه ای از علم دندانپزشکی است و فقط باید تحت تجویز دندانپزشک و توسط دندانپزشک یا متخصصین حوزه دندانپزشکی، اعم از متخصص بهداشت دهان و دندان یا درمانگر دندان انجام شود.

برخی از سالن‌های زیبایی خدمات سفید کردن دندان ارائه میدهند اما اگر این خدمات تحت نظر دندانپزشک انجام نشود، کاری کاملا غیر قانونی است و میتواند سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازد. استفاده از کیت‌‌های خانگی بلیچینگ نیز میتواند خطراتی بهمراه داشته باشد و موجب سوختگی موقت لثه‌ها شود.

میزان ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟


نتایج حاصل از بلیچینگ دائمی نیستند. افرادی که دندان‌های خود را بیشتر در معرض غذاها و نوشیدنی‌های لکه زا قرار می دهند، ممکن است بعد از گذشت ۱ ماه سفیدی و درخشندگی دندان‌های خود را از دست بدهند. ولی در صورت رعایت بهداشت و مراقبت های بعد از بلیچینگ، دوام بلیچینگ دندان حرفه ای در مطب، میتواند تا بیش از یک سال افزایش یابد.

میزان سفیدی دندان‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و این امر به وضعیت دندان ها، میزان لک شدگی و تغییر رنگ دندان‌ها و نوع تکنیک بلیچینگ مورد استفاده بستگی دارد.

نکات مراقبتی پس از انجام بلیچینگ دندان برای ماندگاری بیشتر نتایج

نکات مراقبتی پس از انجام بلیچینگ دندان برای ماندگاری بیشتر نتایج

  • از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که ایجاد لک میکنند، خودداری کنید. تقریبا هر ماده غذایی که دارای اسید یا تانن باشد می تواند رنگ دندان‌ها را کدر کند. جهت حفظ سفیدی دندان‌ها از مصرف شراب سفید و قرمز، نوشیدنی های ورزشی، نوشیدنی های گازدار (روشن و تیره)، چای و قهوه، انواع توت ها و سایر غذاهای پر رنگ و همچنین سس هایی مانند سویا، کاری و کچاپ خودداری کنید.
  • بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی یا غذاهای لکه زا، مسواک بزنید یا دهان خود را آبکشی کنید.
  • بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و روزانه حداقل ۲ بار مسواک بزنید، حداقل ۱ بار از نخ دندان استفاده کنید تا پلاک دندان را از بین ببرید و روزانه حداقل ۱ بار دهان خود را با دهانشویه ضد عفونی کنید تا باکتری های ایجاد کننده پلاک را از بین ببرید. برای از بین بردن لکه های سطحی دندان و برای جلوگیری از زرد شدن آنها، یک یا دو بار در هفته از خمیر دندان‌های سفید کننده استفاده کنید. در دفعات بعدی از خمیر دندان‌های معمولی استفاده کنید.
  • از غذاهای غنی از کلسیم در رژیم غذایی خود استفاده کنید. مصرف میوه ها و سبزیجات و بویژه سیب، میتواند به اسکراب دندان و سفیدتر شدن دندان‌ها کمک کند. مصرف غذاهای غنی از کلسیم مانند پنیر نیز میتواند به حفظ سفیدی دندان کمک کند.
  • از مصرف تنباکو، سیگار، سیگار برگ، پیپ و تنباکوی جویدنی پرهیز کنید. تمامی این موارد می توانند باعث تغیر رنگ دندان‌های شما شوند. سیگار را ترک کنید تا هم دندان‌های سفیدتر و هم قلب سالم‎تری داشته باشید.
  • هنگام مصرف نوشیدنی‌های لک زا، از نی استفاده کنید تا دندان‌های شما در معرض این مایعات قرار نگیرند.
  • بطور منظم برای پاکسازی دندان‌های خود به دندانپزشک مراجعه کنید. پاکسازی حرفه‌ای دندان‌ها توسط دندانپزشک موجب میشود تا تمام لکه‌های ناشی از مصرف مواد غذایی تمیز شوند. بسته به روش مورد استفاده در سفید کردن دندان‌ها، هر ۶ ماه یا بعد از ۱ الی ۲ سال، برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر سیگار میکشید یا نوشیدنی‌های لکه زا را زیاد مصرف میکنید، ممکن است نیاز باشد که بیشتر به دندانپزشک مراجعه کنید. متخصص بهداشت دهان و دندان می تواند به زیبایی و حفظ سفیدی دندان‌های شما کمک کند.

خطرات استفاده از کیت های خانگی و سفید کردن دندان در سالن‌های زیبایی


برخی از کیت‌‎های خانگی بلیچینگ، به قدری مواد سفید کننده ندارند که بتوانند موثر واقع شوند. همچنین، اگر بلیچینگ توسط دندانپزشک متخصص انجام نشود، ممکن است محافظ دندان به درستی در جای خود قرار نگیرد و در پی آن،‌ مقداری از ژل سفید کننده به لثه و سایر نقاط دهان برخورد کند و موجب ایجاد تاول و حساسیت شود.

سفید کردن دندان در سالن‌های زیبایی و توسط کارکنان آموزش ندیده یا کارکنان بدون صلاحیت در امور دندانپزشکی، سلامت دهان و دندان شما را به خطر می اندازد و همچنین انجام این کار کاملا غیرقانونی است.

خطرات و عوارض جانبی مرتبط با بلیچینگ دندان توسط افرادی که صلاحیت این کار را ندارند:

  • حساسیت: بلیچینگ می تواند به طور موقت باعث افزایش حساسیت دندان نسبت به دما، فشار و لمس شود. این امر به احتمال زیاد در بلیچینگ فوری در مطب و زمانی رخ میدهد که از سفید کننده‌هایی با غلظت بالاتر استفاده شود. برخی از افراد نیز دردی شدید، سریع و تیز در دندان‌های جلویی خود احساس میکنند که دندانپزشکان اصطلاحا به آن “zingers” می گویند. افرادی که احتمال ایجاد حساسیت در دندان‌های آنها بالاست افرادی هستند که دچار تحلیل لثه یا ترک خوردگی در دندان‌های خود هستند و یا در پرکردگی دندان‌های آنها ایرادی وجود دارد. همچنین گزارش شده است که افراد مو قرمز، بیشتر در معرض خطر بروز حساسیت دندانی هستند. حساسیت ایجاد شده بعد از بلیچینگ کاملا موقتی است و بیشتر از ۱ یا ۲ روز طول نمی کشد اما در برخی موارد میتواند تا ۱ ماه نیز ادامه داشته باشد. برخی از دندانپزشکان استفاده از خمیردندان حاوی نیترات پتاسیم را برای دندان‌های حساس توصیه می کنند.
  • تحریک لثه: بیش از نیمی از افرادی که از مواد سفید کننده‌ی حاوی پراکسید استفاده میکنند، تا حدودی دچار تحریک لثه میشوند که این امر بخاطر غلظت بالای سفید کننده‌ها و یا بخاطر تماس این مواد با لثه صورت می گیرد. تحریک لثه تا چند روز ادامه میابد و پس از اتمام بلیچینگ یا کاهش غلظت پراکسید، رفع می شود.
  • دندان تکنی کالر: بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها، اثری بر باندینگ، روکش‌های دندانی یا ونیرها ندارد و این موارد ترمیمی تحت تأثیر مواد سفیدکننده قرار نمی‌گیرند. بنابراین زمانی که دندان‌های مجاور آنها سفید می‌شوند، این دندان‌ها رنگ خود را حفظ می‌کنند. این امر منجر به حالتی می‌شود که به آن دندان تکنی کالر “Technicolor teeth”  می گویند. بروز این حالت، ظاهر ناخوشایندی به لبخندتان می‌دهد.

هزینه بلیچینگ دندان


بلیچینگ دندان با وجود تمام مزایایی که دارد پروسه ای هزینه بر است. البته قیمت بلیچینگ دندان نسبت به سایر پروسه های دندانپزشکی کمتر است و به طور کلی مقرون به صرفه می­باشد. هزینه ی بلیچینگ به عوامل مختلفی از جمله روش انجام بلیچینگ، نوع و برند مواد مصرفی و میزان ماده ی مورد نیاز بستگی دارد. همچنین هزینه ی بلیچینگ ممکن است با توجه به منطقه و شهر نیز تفاوت داشته باشد. مثلا قیمت بلیچینگ در تهران با قیمت بلیچینگ در اراک ممکن است یکسان نباشد.

سوالات متداول


آیا پس از درمان بلیچینگ، دندان های من سریع تر تغییر رنگ می دهند؟

خیر، پس از سفید کردن دندان‌های شما سریع‌تر تغییر رنگ نمی‌دهند. در طول درمان، دندانپزشک تغییر رنگی که در طول سال‌ها بر روی دندان های شما ایجاد شده است را از بین می برد. پس از درمان، با دندان های تمیز و زیبا به خانه برمی گردید.

آیا می توانم بلافاصله بعد از درمان بلیچینگ، به طور معمول غذا بخورم و بنوشم؟

خیر، توصیه می کنیم که تا ۳ ساعت اول بعد از بلیچینگ دندان، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. همچنین باید در ۲۴ ساعت اول نیز از مصرف هرگونه موادی که رنگ زیادی دارند مانند، قهوه، چای، شراب قرمز، نوشابه، کلم قرمز و سس کچاپ خودداری کنید.

آیا نتایج حاصل از بلیچینگ دندان دائمی هستند؟

نتایج حاصل از بلیچینگ دائمی نیستند و ممکن است این نتایج از چند ماه الی ۳ سال دوام داشته باشند که میزان ماندگاری نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

سیگار کشیدن و مصرف قهوه،‌ چای وشراب قرمز میتواند دوام بلیچینگ را کاهش دهد و موجب ایجاد لکه بروی دندان‌های شما شود.

آیا بلیچینگ بر روی دندان مصنوعی هم جواب می دهد؟

خیر، سفید کردن دندان روی پروتزها، روکش ها، پرکردگی ها یا ونیرها کار نمی کند.

آیا مواد مورد استفاده در بلیچینگ به عصب دندان آسیب می رسانند؟

هیچ مدرکی مبنی بر تاثیر منفی فرآیند بلیچینگ بر عصب دندان وجود ندارد. تحقیقاتی که در برهه های ۴.۵ و ۷ ساله مورد انجام قرار گرفته نشان میدهند که افرادی که از بلیچینگ استفاده کرده اند نیازی به عصب کشی دندان ندارند.

آیا بلیچینگ دندان به دندان‌های پر شده آسیب می رساند؟

طی ۱۰ سال سابقه استفاده بالینی از محصولات سفید کننده دندان حاوی 10٪ پراکسید کاربامید، هیچگونه مدرک و شواهدی دال بر آسیب این مواد به دندان‌های پر شده، وجود ندارد.

آیا بلیچینگ به مینای دندان آسیب می رساند؟

تحقیقات نشان می دهند که بلیچینگ یا سفید کردن دندان با استفاده از پراکسید کاربامید 10 درصد هیچگونه تاثیر منفی بر استحکام دندان یا مینای آن ندارد.

بلیچینگ داخلی دندان چیست؟

بلیچینگ داخلی همان فرآیند سفید کردن دندان است منتهی از داخل به سمت بیرون انجام میشود. بر خلاف بلیچینگ سنتی یا رایج که در آن مواد سفید کننده بر روی سطح بیرونی دندان اعمال می شود، بلیچینگ داخلی دندان، از داخل دندان به بیرون آن انجام می شود. از این روش معمولا برای دندان‌هایی استفاده می شود که در نتیجه‎ی مرگ دندان یا در اثر عصب کشی، به رنگ تیره یا خاکستری درآمده اند.

آیا دستگاه های بلیچینگ خانگی ایمن و بی خطر هستند؟

افزایش حساسیت دندان و تحریک لثه بلافاصله پس از استفاده از دستگاه‌های خانگی، امر بسیار شایعی است.

آیا بلیچینگ دندان با محصولات طبیعی بی خطر است؟

چند روش طبیعی برای سفید کردن دندان وجود دارد، اما هیچ مدرک علمی دال بر ایمن یا موثر بودن آنها وجود ندارد.

مقالات مربوطه

جراحی لثه با لیزر
جراحی لثه

جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر : جراحی لثه با لیزر یک روش پیشرفته درمانی است که برای درمان مشکلات مختلف لثه استفاده می‌شود. این روش با

مطالعه»
متخصص بیماری های دهان و دندان

انواع نخ دندون برای ارتودنسی

  با گذشت زمان، ارتودنسی به عنوان یکی از زمینه‌های مهم دندانپزشکی، تحولات بسیاری را تجربه کرده است. از ابتدای تاریخ، ترمیم و اصلاح تراز

مطالعه»
تفاوت لمینیت و کامپوزیت 
کامپوزیت ونیر

تفاوت لمینیت و کامپوزیت 

تفاوت لمینیت و کامپوزیت  افراد ممکن است به دلایل زیبایی یا بهبود وضعیت دندان‌های خود به دنبال روش‌هایی باشند که به آن‌ها کمک کنند. روش‌های

مطالعه»
تماس با ما