کلینیک دندانپزشکی آرام

ایمپلنت های سوئیسی: برندها، مزایا و قیمت ( سال 1401)

برندهای ایمپلنت‌های سوئیسی درجات مختلفی از کیفیت، دوام و نوآوری را ارائه می‌دهند و در عین حال قیمت مناسبی هم دارند. در این بین بعضی شرکت‌های تولیدکننده ایمپلنت سوئیسی نوپا هستند و بعضی بیش از سی سال است که در بازار بوده‌اند.

کلینیک‌های دندانپزشکی سراسر جهان معمولاً ایمپلنت‌ هایی را از چند برند معتبر که فکر می‌کنند مناسب‌ترین گزینه‌ها برای اکثر بیمارانشان هستند، موجود دارند و معمولاً از یکی از این برندها استفاده می‌کنند. انواع ایمپلنت‎های سوئیسی اعتبار بسیار بالایی دارند، چرا که از باکیفیت‌ترین مواد ساخته می‌شوند و ثابت شده است که دوام طولانی دارند و در بلندمدت قابل اطمینان‌اند.

بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی


بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسیایمپلنت اشترومن

اشترومن در سال 1954 پایه‌گذاری شد و دفتر مرکزی آن در سوئیس است. دامنه محصولات اشترومن شامل ایمپلنت، اباتمنت، بازسازی بافت‌های دهان و ابزار دقیق برای استفاده در سیستم‌های ایمپلنت می‌شود.

اشترومن به دلیل تولید ایمپلنت‌های باکیفیت و با دوام طولانی شهرت جهانی دارد و مطالعات بالینی رسمی درباره ایمنی و بقای ایمپلنت‌ها اشترومن را به یکی از مطلوب‌ترین و پرطرفدارترین برندهای ایمپلنت در ایران تبدیل کرده است. اشترومن یک گروه بین‌المللی قوی و متعهد از ایمپلنتولوژیست‌ها (ITI) را در خدمت دارد و آموزش مستمر درباره استفاده از آخرین دستاوردها، مواد پیشرفته و تکنیک‌های صنعت ایمپلنت به دندانپزشکان سراسر جهان را در دستور کار خود قرار داده است.

ویژگی‌ها و مزایای ایمپلنت اشترومن

یکی از دلایلی که باعث می‌شود جراحان متخصص ایمپلنت و دهان و دندان سراسر جهان از ایمپلنت‌های اشترومن استفاده کنند، نرخ موفقیت بالای مطالعات بالینی شاهدمحور است. سال‌هاست که اشترومن در صنعت بازار ایمپلنت پیشتاز بوده است و فناوری‌ها، تکنیک‌ها و مواد انحصاری خاصی را تولید کرده و توسعه داده است که دندانپزشکان جهان به آن اعتماد دارند.

اکثریت قریب به اتفاق ایمپلنتولوژیست‌ها ایمپلنت‌های اشترومن را به دلیل پایداری، دوام، پیش‌بینی‌پذیری، قابلیت اطمینان و محصولات متنوعی که کاشت دندان را سریع‌تر و ایمن‌تر می‌کند، به بیمارانشان توصیه می‌کنند و برای درمان بیماران نیازمند ایمپلنت از برند اشترومن استفاده می‌کنند.

انواع ایمپلنت اشترومن

اشترومن ایمپلنت‌های گوناگون از ایمپلنت‌های استاندارد تیتانیومی و روکسولید تا پست‌های ایمپلنت سرامیکی خالص را تولید می‌کند. همچنین ایمپلنت‌های استاندارد TiUnite تا ایمپلنت‌های سطح فعالی که دوران نقاهت پس از جراحی ایمپلنت را کوتاه و تسهیل می‌کند، نیز از تولیدات اشترومن به شمار می‌آید.

ایمپلنت تیتانیومی SLA

ایمپلنت تیتانیومی SLA که مورد تأیید ADA است، طولانی‌ترین پیشینه را در مطالعات بالینی دارد.

  • نرخ موفقیت بالاتر از 96% در پیگیری یک‌ساله و
  • نرخ موفقیت بالاتر از 96% در پیگیری پنج‌ساله.
ایمپلنت تیتانیومی SLActive

از این نوع ایمپلنت تیتانیومی برای بیمارانی استفاده می‌شود که استخوانشان کیفیت مناسبی ندارد. ایمپلنت SLActive استخوان را در مدت زمانی کوتاه‌تر از ایمپلنت SLA تقویت می‌کند.

  • نرخ موفقیت بالاتر از 9/99% در پیگیری یک‌ساله و
  • نرخ موفقیت بالاتر از 9/99% در پیگیری پنج‌ساله.
ایمپلنت روکسولید SLA
  • پست‌های ایمپلنت روکسولید محکم‌تر از پست‌های ایمپلنت تیتانیومی درجه 4 است و
  • ایمپلنت روکسولید بهتر می‌تواند بار جویدن را تحمل کند و می‌توان ایمپلنتی با اندازه کوتاه‌تر یا کوچک‌تر را انتخاب کرد.
روکسولید SLActive

این نوع ایمپلنت برای بیماران دچار عارضه‌های مختلف مناسب است:

  • نرخ موفقیت بالاتر از 9/99% برای بیماران دیابتی در پیگیری شش‌ماهه و
  • نرخ موفقیت بالاتر از 9/99% برای بیماران سیگاری در پیگیری پنج‌ساله.

از ایمپلنت روکسولید SLActive برای کاشت فوری استفاده می‌شود.

  • نرخ موفقیت بالاتر از 2/98% در پیگیری ده‌ساله.
روکسولید BLX SLActive
  • مورد استفاده برای بیمارانی که به ایمپلنت‌های فوری نیاز دارند؛
  • پایداری، دوام و پیش‌بینی‌پذیری بالا به دلیل طراحی خاص؛
  • موفقیت‌آمیز بودن در بیش از صد و پنجاه هزار جراحی کاشت دندان و
  • نرخ رضایت بالینی بالا در مطالعات غیرمداخله‌ای.
سرامیک خالص
  • مورد استفاده برای بیمارانی که به تیتانیوم یا آلیاژهای فلزی حساسیت دارند.

ایمپلنت اس آی سیایمپلنت اس آی سی

انجمن ایمپلنتولوژی شیلی (SIC) شبکه‌ای بین‌المللی از پزشکان است که دکتر ویلفرد شیلی 60 سال پیش آن را بنیان‌گذاری کرد. شرکت وابسته به SIC در سال 2003 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در بازل سوئیس است. شرکت ایمپلنت SIC سیستم ایمپلنت P-I Brånemark را که ابداع پرفسور P-I Brånemark بود، در سال 2018 به تملک خود درآورد. SIC-Invent سیستم‌های ایمپلنت را در آلمان و سوئیس تولید می‌کند.

مزایای ایمپلنت SIC

اس آی سی پرطرفدارترین برند ایمپلنت در سوئد است و یکی از نوآورانه‌ترین برندها در جهان به شمار می‌آید. محصولات SIC کیفیت بالایی دارند و نرخ موفقیتشان بالاتر از 95% است.

انواع ایمپلنت SIC Invent

از انواع ایمپلنت‌های SIC Invent می‌توان به ایمپلنت‌های استاندارد تیتانیومی اشاره کرد. ایمپلنت‌های مهندسی‌شده سوئیسی ـ آلمانی دو سطح مشترک در محل اتصالشان دارند ـ یک اتصال داخلی (hex) برای به حداقل رساندن حرکات جزئی با استفاده از سطوح HEX و اتصال مخروطی باریک‌شونده داخلی خودقفل‌شونده. همچنین TiUnite استانداردی برای فعال کردن سطوح ایملپنت وجود دارد که به فرایند جوش خوردن استخوان به فک کمک می‌کند.

سطح پست‌های ایمپلنت SIC Invent سطح SICMatrix با ذرات گرد زیرکونیاست؛ این ذرات ریزساختاری را در اختیار می‌گذارد که جوش خوردن محکم و بادوام پست‌های ایمپلنت را به استخوان فک ممکن می‌سازد.

قیمت ایمپلنت‌های SIC براساس مراحل درمان تعیین می‌شود.

ایمپلنت تیتانیومی SICace

طراحی ایمپلنت‌های تیتانیومی استاندارد با شکل استوانه‌ای‌شکل و نوک مخروطی باریک‌شونده به گونه‌ای است که کاشت دندان را راحت‌تر می‌کند. اتصال داخلی (Hex) دقیق با سطوح راهنمای بلند، پایداری و دوام ایمپلنت را به حداکثر می‌رساند.

ایمپلنت تیتانیومی SICmax

از این نوع ایمپلنت برای بیمارانی با استخوان‌ فک نرم استفاده می‌شود؛ شکل استوانه‌ای و ریزشیار نوک‌تیز کاشت ایمپلنت فوری و پایداری اصلی را ممکن می‌سازد. نوک پست ایمپلنت SICmax گرد است تا برای استفاده در ناحیه خلفی فوقانی، به‌ویژه برای کاشت دندان همراه با لیفت سینوس مناسب باشد.

ایمپلنت تیتانیومی SICtapered

از این نوع ایمپلنت در موقعیت‌های کالبدشناختی پیچیده و معیوبی مانند باریک بودن ریج، هم‌گرایی نوک‌های ریشه، ناکافی بودن بافت و آندرکات‌های (undercuts) کالبدشناختی مانند کاشت ایمپلنت فوری استفاده می‌شود. ایمپلنت SICtapered شیارهای تیزتری دارد تا بتوان استخوان سخت را با ایمنی برید و فشردگی و تراکم استخوان را کاهش داد.

ایمپلنت تامن مدیکال (SPI)ایمپلنت تامن مدیکال

استفاده از سیستم ایمپلنت تامن مدیکال آسان است و این سیستم نتایج بالینی فوق‌العاده با زیبایی چشمگیر را به دست می‌دهد. ایمپلنت تامن مدیکال به خود می‌بالد که محصولش انتخاب دندانپزشکان مطرح است، چرا که فقط بهترین سیستم‌های ایمپلنت مناسب بیماران است.

اکثر افراد ایمپلنت تامن مدیکال را با نام SPI می‌شناسند، البته SPI شاخه‌ای از محصولات ایمپلنت تامن مدیکال است.

مزایای ایمپلنت تامن مدیکال

تامن مدیکال با بیش از 35 سال تجربه بالینی همچنان با همکاری دندانپزشکان بین‌المللی مطرح، تکنیسین‌های دندانپزشکی و مؤسسه‌های آموزشی معتبر به تحقیق و توسعه ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که تمام بیماران به بهترین راه‌حل برای جایگزینی دندانشان دسترسی دارند.

انواع ایمپلنت‌های تامن مدیکال

تماس SPI(نوک‌تیز)

تماس SPI (نوک‌تیز) ایمپلنت استانداردی است که توسط تامن تولید می‌شود. اتصال این ایمپلنت بیرونی است و شکلی شش‌گوش دارد. تماس ایمپلنت در سطح بافت است. سر این ایمپلنت شمعی‌شکل است و بدنه آن شمعی‌شکل و باریک‌شونده است و شیارهای پشتیبان معکوس دارد. نوک ایمپلنت گنبدی‌شکل و بدون سوراخ است و شیارهایی دارد. این ایمپلنت از تیتانیوم CP ساخته می‌شود و با سه قطر و 5 طول متفاوت به بازار عرضه می‌شود و درمان با آن به استفاده از پیچ‌گوشتی چهارسو نیاز دارد.

ایمپلنت Ihdeایمپلنت Ihde

Ihde شرکت تولیدکننده ایمپلنتی است که در سال 1954 در سوئیس احداث شد. شرکت Ihde 84 ایمپلنت در سطح استخوان و بافت را با شکل صاف و نوک‌تیز تولید می‌کند. محصولات Ihde در بیش از 9 کشور توزیع می‌شود. دفتر مرکزی Ihde در گومیسوالد سوئد قرار دارد.

مزایا و ویژگی‌های ایمپلنت Ihde

ایمپلنت Ihde را می‌توان بلافاصله پس از کشیدن دندان کاشت. این تکنیک برای بیش از 99% بیماران کاربرد دارد. بیماران 72 ساعت پس از کاشت ایمپلنت می‌توانند بریج ثابت جدید دریافت کنند. خطر بالقوه کاشت ایمپلنت فوری Ihde کمتر از ایمپلنت متعارف قدیمی است.

انواع ایمپلنت Ihde

Allfit ATI

Allfit ATI ایمپلنت استانداردی است که توسط Ihde تولید می‌شود و برای کاشت در سطح بافت مناسب است. اتصال این ایمپلنت داخلی است و شکلی شش‌گوش با پخ (bevel) داخلی دارد. سر و بدنه ایملپنت Allfit ATI صاف است و شیارهایی V شکل دارد.

Allfit ATI E

Allfit ATI E ایمپلنتی استاندارد است که توسط شرکت Ihde تولید می‌شود و در سطح استخوان کاشته می‌شود. اتصال این ایمپلت خارجی است و شکلی شش‌گوش دارد. بدنه ایملپنت Allfit ATI E صاف و سرش پهن است و شیارهایی V شکل دارد. نوک این ایمپلنت تخت، بدون سوراخ و شیاردار است. ایمپلنت Allfit ATI E از تیتانیوم cp ساخته می‌شود و برای کاشت آن باید از پیچ‌گوشتی شش‌سو استفاده کرد.

 

 

قیمت ایمپلنت های سوییسی :

چون قیمت ایمپلنت‌ها مدام در حال تغییر است، بهترین راه برای مطلع شدن از قیمت ایمپلنت‌های سوئیسی این است که در جلسه مشاوره با متخصص ایمپلنت صحبت کنید.

پرسش‌های متداول


کاشت ایمپلنت سوئیسی با چه خطرات یا معایبی همراه است؟

کاشت ایمپلنت نیز مانند هر جراحی دیگری با خطر عفونت و درد همراه است، البته دندانپزشک برای مدیریت این عوارض راهنمایی‌تان می‌کند.

نرخ موفقیت کاشت ایمپلنت سوئیسی چقدر است؟

نرخ موفقیت کاشت ایمپلنت تقریباً 95% است، البته نرخ موفقیت به وضعیت سلامتی بیمار و عادت‌هایش بستگی دارد، این‌که آیا بیمار به خوبی از دندان‌هایش مراقبت می‌کند یا خیر.

ایمپلنت متحرک است؟

چند دندان را می‌توان با ایمپلنت جایگزین کرد؟

هر فردی می‌تواند یک یا چند دندان یا حتی تمام دندان‌ها را با ایمپلنت جایگزین کند. برای جایگزین کردن تمام دندان‌های دو فک بالا و پایین به 12 ـ 14 ایمپلنت نیاز دارید.

برای کاشت ایمپلنت باید از شرایط خاصی برخوردار بود؟

کاشت دندان شرایط خاصی ندارد، هر فردی که یک دندان یا حتی تمام دندان‌هایش را از دست داده باشد، می‌تواند متقاضی درمان ایمپلنت باشد، البته پیش از کاشت ایمپلنت باید با دندانپزشک مشورت کنید.

مقالات مربوطه

بیماری های دهان
متخصص بیماری های دهان و دندان

بیماری های دهان

بیماری های دهان :  در کشور ما اکثر جمعیت از انواع بیماری های دهان و دندان رنج می‌برن که بسیاری از این بیماری ها قابل

مطالعه»
پر کردن دندان
درمان ریشه

پر کردن دندان

بایدها و نبایدهای بعد از پر کردن دندان :  با وجود اینکه پرکردن دندان برای درمان حفره های دندان یکی از درمان های دندانپزشکی رایج

مطالعه»
تماس با ما