کلینیک دندانپزشکی آرام

انتخاب دندانپزشک خوب در گیشا

اگر پیدا کردن یک دندانپزشک خوب در محدوده گیشا، جلال آل احمد، پاتریس لومومبا، کوی نصر، گذرنامه و حوالی آن و البته دیگر نواحی تهران برای شما دشوار است، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

اکثر افراد به این دلیل که هرگز نتوانسته‌اند یک دندانپزشک خوب و مطمئن نزدیک به محل زندگی خود پیدا کنند، از رفتن به دندانپزشکی سر باز می‌زنند. بااین‌حال، باید هر 6 ماه یکبار برای چک‌آپ به دندانپزشک مراجعه کنید پس پیدا کردن یک دندانپزشک عمومی خوب در نزدیک محل زندگی کار ساده‌ای نیست و نیاز به زمان و تلاش دارد.

در این مقاله قصد داریم دندان پزشکان خوب و حرفه‌ای محله گیشا و اطراف آن را به شما معرفی کنیم و در مورد چند نکته مهم در مورد پیدا کردن یک دندانپزشک خوب در  صحبت کنیم.

انتخاب دندانپزشک خوب در گیشا


دندان پزشکان بسیاری در مطب ها و مجتمع های دندانپزشکی متعدد در محدوده گیشا، بوستان گفتگو، جلال آل احمد، باقرخان، ستارخان، پاتریس لومومبا، شادمان، حبیب اللهی و دیگر مناطق نزدیک به این محدوده ها در حال ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی هستند. شاید بعد از حسن شهرت و مهارت یک دندانپزشک، دسترسی به مطب و نزدیک بودن آن به منزل افراد یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب یک دندانپزشک باشد.

کلینیک دندانپزشکی آرام

کلینیک دندانپزشکی آرام با قرار گیری در منطقه گیشا و با دسترسی بسیار خوبی که هم اکنون به واسطه احداث مترو تربیت مدرس به وجود آمده میتواند انتخابی مناسب برای کسانی باشد که به دنبال یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی با ارائه خدمات متنوع درمانی و زیبایی میگردند، باشد.

میتوانید از نقشه زیر برای به دست آوردن مسیر و کوتاه ترین دسترسی به کلینیک دندانپزشکی آرام در خیابان یکم گیشا استفاده کنید.

 

معرفی پزشکان کلینیک دندانپزشکی آرام

دکتر حدیث یزدانی

خانم دکتر حدیث یزدانی

جراح-دندانپزشک، زیبایی، اطفال

در کلینیک دندانپزشکی آرام درمان‌های زیبایی،کامپوزیت ونیر، لمینیت، درمان‌های مربوط به اطفال بصورت اختصاصی توسط خانم دکتر حدیث یزدانی انجام می شود.

 

آقای دکتر سیدرضا هاشمی

جراح-دندانپزشک، ایمپلنتولوژیست

در کلینیک دندانپزشکی آرام درمان‌های ایمپلنت،انواع جراحی دندان عقل،جراحی لثه بصورت حرفه ای توسط آقای دکتر سیدرضا هاشمی صورت می‌گیرد.

در کلینیک دندانپزشکی آرام خدمات متنوعی توسط پزشکان مجرب ارائه میشود. خدماتی نظیر:

شایان ذکر است که کلینیک دندامپزشکی آرام برخلاف بسیاری از مراکز خدمات دندانپزشکی، طرف قرارداد با بیمه‌های ایران، معلم، سامان، بانک تجارت نو، توسعه گستر، آتیه سازان زندگی ایرانیان، سلامت پارسیان، آرمه تخفیف پارسیان، سرمد می‌باشد.

در ادامه مقاله با هم به بررسی نکات مهم در انتخاب یک دندانپزشک خوب میپردازیم:

5 ویژگی یک دندانپزشک خوب


5 ویژگی یک دندان پزشک خوب

یک دندانپزشک خوب در مقایسه با سایر دندانپزشک‌ها دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

تبحر و زبردست بودن

یک دندانپزشک خوب باید از مهارت خوبی برخوردار باشد. دهان یک فضای کوچک است و کار با آن دشوار است. انجام روش‌های دندانپزشکی نیاز به هماهنگی درست و دستی بی‌حرکت و ثابت دارد. داشتن مهارت برای استفاده از ابزار دندانپزشکی در محیط کوچک دهان، کار را برای دندانپزشک راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این، دندانپزشکان باید دارای تحمل و صبر خوبی باشند. برخی از روش‌ها ممکن است مدت زمان طولانی به طول بی‌انجامند.

صداقت و دلسوزی

یک دندانپزشک خوب، صادق و مهربان است. مشکلات دندانی ممکن است بسیاری از بخش‌های زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و دندانپزشکان باید نسبت به مشکلات ناشی از سلامت ضعیف دندان حساس باشند. داشتن نگرش دلسوزانه باعث می‌شود که بیماران احساس راحتی کنند و راحت‌تر به دنبال کمک باشند. علاوه براین، دندانپزشک باید صادق نیز باشد. اگر دندانپزشک صداقت نداشته باشد، بیمار نمی‌تواند به او اعتماد کرده و سلامت و مراقبت خود را به دستان او بسپارد.

توجه به جزئیات

از آنجایی که دندانپزشکان برای کار بر روی محیط کوچک دهان تخصص دارند، باید به جزئیات توجه زیادی کنند. توجه دندانپزشک به جزئیات می‌تواند باعث یافتن مشکلات دندانی شود که گاهی تشخیص آنها دشوار است. در صورتی که دندانپزشک نتواند علت اصلی مشکلات دندانی را تشخیص دهد، این مشکلات جدی‌تر خواهند شد.

مهارت‌های اجتماعی بالا

مهارت‌های اجتماعی قوی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که دندانپزشک باید داشته باشد. دندانپزشکان بیماران را در مورد تشخیص، درمان و مراقبت‌های پیشگیرانه آموزش می دهند. توانایی توضیح اطلاعات فنی به طریقی آسان و قابل درک بسیار اهمیت دارد.

اشتیاق به یادگیری بیشتر

رشته دندانپزشکی همیشه در حال تغییر است. تکنولوژی جدید به معنای روش‌های نوآورانه است و دندانپزشک باید به روز باشد. داشتن تمایل به یادگیری چیزهای جدید و تمایل به بهبود مهارت‌های خود یک ویژگی عالی برای یک دندانپزشک خوب است.

 

در انتخاب یک دندانپزشک خوب چه نکاتی اهمیت دارد؟


در انتخاب یک دندان پزشک خوب چه نکاتی اهمیت داردعوامل زیادی هستند که در انتخاب یک دندانپزشک به افراد کمک می‌کنند که شامل  موارد زیر هستند:

مدرک دانشگاهی و اعتبار دندانپزشک

مدرک دانشگاهی یکی از مهم‌ترین عواملی است که هنگام انتخاب دندانپزشک باید در نظر بگیرید. مدرک دانشگاهی نشان دهنده این است که آیا دندانپزشک، آموزش، مهارت و تجربه لازم را برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی در دندانپزشکی عمومی دارد یا خیر. اعتبار دندانپزشک نیز بسیار مهم است، مطمئن شوید که دندانپزشک سابقه‌ی بد از جمله سابقه ادعای قصور یا اقدامات انضباطی را ندارد. می‌توانید دانشکده پزشکی دندانپزشک، بیمارستان آموزشی، گواهینامه‌ها، و تخلفات و سابقه انضباطی را در وب سایت‌های دولتی پیدا کنید.

تجربه کاری دندانپزشک

هنگام مواجهه با یک بیماری سلامت دهان، تجربه اهمیت دارد. هر چه دندانپزشک تجربه بیشتری در مورد یک بیماری یا روش داشته باشد، احتمالاً نتایج بهتری به دست خواهد آمد. آموزش‌های تکمیلی برای تخصص‌های دندانپزشکی مانند ارتودنسی و اندودنتیکس ضروری است. بپرسید دندانپزشک چند بیمار با شرایط خاص شما را درمان کرده است. در صورتی که دچار اضطراب دندانپرشکی هستید، از دندانپزشک در مورد رویکردهای موفقی که در مورد سایر بیماران مضطرب استفاده کرده است، سوال کنید. اگر می‌دانید که نیاز به یک روش خاص درمانی دارید، از پزشک در مورد تعداد روش‌هایی که انجام داده و میزان عوارض آن سوال کنید.

جنسیت دندانپزشک

اینکه با جنسیت دندانپزشک خود احساس راحتی کنید موضوع مهمی است، زیرا باید خیلی واضح درباره اطلاعات شخصی خود با او صحبت کنید. هنگامی که صحبت از انواع خاصی از مراقبت‌های دندانی به میان می‌آید، جنسیت شما نیز اهمیت دارد. از دندانپزشک در مورد آموزش‌ها و تجربیات اخیرش به خصوص در رابطه با وضعیت و جنسیت خودتان سؤال بپرسید.

در دسترس بودن

در دسترس بودن

دندانپزشکان می‌توانند با استفاده از تکنولوژی ارتباطات از راه دور مانند تماس‌های تصویری، تلفن‌های هوشمند، ایمیل و… برخی از مشکلات دندانی بیمار را تشخیص داده و از راه دور آن را تشخیص دهند. از پزشک بپرسید که آیا می‌تواند این خدمات از راه دور را برای شما ارائه دهد یا خیر. قطعا این روش جایگزین مراجعه حضوری به مطب نمی‌شود، اما برای بسیاری از بیماران مفید است چرا که دیگر لازم نیست راه طولانی را برای مراجعه به مطب طی کنند.

صبور بودن و پاسخگویی به سوالات بیماران

صبور بودن و پاسخگویی به سوالات بیماران

دندانپزشکی را انتخاب کنید که بتوانید راحت با او صحبت کرده و مشکلاتتان را با او در میان بگذارید. زمانی که برای اولین‌بار با دندانپزشک ملاقات می‌کنید از او سوال بپرسدی و ببینید چطور به سوالاتتان پاسخ می‌دهد. آیا او با کمال میل از سوالات شما استقبال می‌کند و آنگونه که می‌خواهید جوابتان را می‌دهد یا خیر؟ آیا پاسخ سوالاتتان را با صبوری و به درست نمی‌دهد و تنها می‌خواهد شما را از سر خود باز کند؟ دندانپزشک خوب باید به اولویت درمانی شما توجه داشته باشد و به تصمیم گیری شما احترام بگذارد.

نظرات سایر بیماران

خواندن نظرات سایر بیماران می‌تواند یک بینش کلی در مورد کار و نحوه عملکرد دندانپزشک به شما بدهد. نظرات بیماران معمولاً منعکس‌کننده تجربه افراد در برنامه‌ریزی نوبت‌دهی، زمان انتظار، محیط اداری و رفتار دوستانه کارکنان مطب است. می‌توانید از میزان اعتماد بیماران به دندانپزشک، زمانی که دندانپزشک برای بیمار اختصاص می‌دهد و نحوه پاسخدهی دندانپزشک به سوالات بیماران، مطلع شوید.

تمیزی و شرایط مطب

تمیزی و شرایط بدن به غیر از ایمنی، کارایی نیز دارد. مطمئن شوید که کارکنان از دستکش استفاده می‌کنند یا نه، و اینکه آیا اتاق‌های درمان تمیز به نظر می‌رسند و همچنین به نوع تکنولوژی‌های مورد استفاده در مطب نیز دقت کنید. می‌توانید قبل از رزرو نوبت، به مطب مراجعه کرده و این موارد را از نزدیک بررسی کنید.

فاصله مطب تا بیمار

باید حتما به فاصله بین مطب تا محل زندگی خود دقت کنید. فاصله مطب تا خانه یا محل کارتان نباید خیلی دور باشد، اگرنه دچار مشکل خواهید شد.

هنگام ویزیت دندانی چه سوالاتی از یک دندانپزشک بپرسیم؟


برای بهبود سطح اطلاعات از شرایط سلامت دهان و دندان خود، بهتر است این سوالات از دندانپزشک در هنگام ویزیت دندانی پرسیده شود:

سلامت کلی دندان من چگونه است؟ چگونه می توانم از بیماری لثه پیشگیری کنم؟ این درد، احساس، یا تغییر رنگ به چه معناست؟ از چه نوع مسواک و خمیردندانی باید استفاده کنم؟ چه غذاهایی برای دندان‌های من مضر است؟ آیا باید از دهانشویه استفاده کنم؟ بهترین راه برای سفید کردن دندان‌هایم چیست؟ آیا مشکلی وجود دارد که نیاز به مراجعه به دندانپزشک عمومی داشته باشم؟

6 سوالی که دندانپزشکان در هنگام ویزیت از بیماران می‌پرسند


  • آیا در حال حاضر دندان درد، حساسیت یا درد دارید؟
  • آیا تغییراتی در سابقه پزشکی شما ایجاد شده است؟
  • آیا سیگار یا قلیون می‌کشید؟ آخرین معاینه فیزیکی شما چه زمانی بوده است؟
  • اهداف شما برای دندان‌هایتان چیست؟
  • آیا تا به حال تجربه منفی با دندانپزشک داشته‌اید؟
  • چگونه می‌توانیم از این امر جلوگیری کنیم؟

معرفی دیگر کلینیک های دندانپزشکی در منطقه گیشا


کلینیک دندانپزشکی گیشا: خیابان گیشا کوچه دوم

کلینیک دندانپزشکی مینادیس: ابتدای خیابان گیشا روبروی کوچه یکم

کلینیک دندانپزشکی دنیز: تقاطع گیشا و خیابان جواد فاضل

کلینیک دندانپزشکی نیک: گیشا، علیایی غربی (پیروزی غربی)

سوالات متداول


آیا دندانپزشکان به دست‌های بی‌حرکت و ثابت نیاز دارند؟

دندانپزشکان باید با فضای نسبتا کوچکی مثل دهان کار کنند. برای انجام روش‌های دندانپزشکی و استفاده از ابزار، دندانپزشک به دستانی ثابت و بدون حرکت نیاز دارد. مهارت در استفاده از این ابزار در فضای کوچک دهان کار را برای دندانپزشک راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این، دندانپزشکان نیز باید استقامت خوبی داشته باشند.

هر چند وقت یک بار باید برای چک‌آپ به دندانپزشک مراجعه کنم؟

طبق یک توصیه استاندارد هم کودکان و هم بزرگسالان باید هر شش ماه یک بار برای تمیز کردن و معاینه دهان به دندانپزشک مراجعه کنند.

چگونه اضطرابم را با دندانپزشکم در میان بگذارم؟

راحت باشید. با دندانپزشک در مورد اضطرابتان صحبت کنید. وقتی نوبت می‌گیرید به مسئول پذیرش در مورد نگرانی‌تان اطلاع دهید. هنگام مراجعه به دندانپزشک در مورد هرگونه تجربه دندانپزشکی بدی که در گذشته داشته‌اید با وی صحبت کنید و به دنبال راه‌حل باشید.

نهایت تا چه مدت می‌توان به دندانپزشک مراجعه نکرد؟

معمولا باید حداکثر هر 6 ماه یکبار برای چک‌آپ به دندانپزشک مراجعه کنید.

مقالات مربوطه

مسواک کودکان
دندانپزشکی اطفال

مسواک کودکان

مسواک کودکان مسواک زدن برای کودکان یک عادت بهداشتی بسیار مهم است که از سنین اولیه باید آموزش داده شود. از میان بچه ها تعدادی

مطالعه»
بیماری های دهان
متخصص بیماری های دهان و دندان

بیماری های دهان

بیماری های دهان :  در کشور ما اکثر جمعیت از انواع بیماری های دهان و دندان رنج می‌برن که بسیاری از این بیماری ها قابل

مطالعه»
تماس با ما