کلینیک دندانپزشکی آرام

بهترین برند های ایمپلنت آمریکایی در ایران + قیمت

ایمپلنت در واقع جایگزینی برای دندان های طبیعی است که توسط صنایع پزشکی ساخته شده است. بازار ایمپلنت در حال حاضر با ارزش‌ترین بازار دندانپزشکی است. سقف بازار شرکت‌های تولیدکننده‌ی ایمپلنت امروزه در حال رشد روزافزون بوده که می‌توان دلیل آن را افزایش تقاضا برای دندانپزشکی زیبایی، افزایش جمعیت مسن، آگاهی بیشتر افراد نسبت به مراقبت از دندان و سلامت دندان دانست. همچنین حمایت مؤسسات بین المللی پزشکی باعث رشد چشمگیر این صنعت شده است.

در این میان شرکت‌های آمریکایی با در اختیار داشتن بهترین تکنولوژی روز توانسته‌اند ایمپلنت‌های دندانی با کیفیت بالا را روانه بازارهای جهانی کنند. در ایران نیز تعدادی از برندهای معروف آمریکایی ایمپلنت دندانی موجود است که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

برند ایمپلنت دندانی Dentsply Sirona


برند ایمپلنت دندانی Dentsply Sirona

دنتسپلای سیرونا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تجهیزات و لوازم دندانپزشکی در دنیاست که بیش از 1 قرن در این زمینه فعالیت داشته است. دنتسپلای تجهیزات و لوازم پزشکی مختلفی از جمله ایمپلنت را تولید کرده و در سطح جهانی به فروش می‌رساند. محصولات این شرکت باکیفیت و خلاقانه بوده و راه حل‌های مؤثر و بی خطری در جهت مراقبت از بیمار هستند.

امروزه دنتسپلای راه حل‌های جدیدی را در صنعت ایمپلنت ارائه کرده که باعث تغییر کلی این روش‌ها از اسکن دندان تا ساخت روکش شده و توانسته باعث افزایش تاثیرگذاری، دقت، زیبایی، ماندگاری و سادگی درمان شود.

  • ایمپلنت‌های تکی باعث شده تا درمان سریع‌تر، بهتر و ساده‌تر انجام شده و زمان بیشتری برای ویزیت بیماران دیگر وجود داشته باشد.
  • ایمپلنت‌های چندگانه برای افرادی که سه دندان خلفی خود را از دست داده‌اند مناسب بوده و می‌توانند یک بریج سه تایی را بر روی دو ایمپلنت نصب کنند که موجب راحتی بیشتر خواهد شد.
  • ایمپلنت کامل فک برای افرادی که کل فک آن‌ها بدون دندان است مناسب بوده و می‌تواند با استفاده از 4 ایمپلنت کل فک را بازسازی کرد.

برند ایمپلنت دندانی Zimmer Biomet


برند ایمپلنت دندانی Zimmer Biomet

زیمر بیومت برند معروفی برای ایمپلنت دندان بوده که می‌تواند کارایی و راحتی زیادی برای بیماران داشته باشد. در گذشته جای خالی دندان‌ها با استفاده از بریج و روکش پر می‌شد ولی ایمپلنت‌های زیمر به دلایل متعددی برای این کار ترجیح داده می‌شوند.

ایمپلنت‌های زیمر در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف ساخته شده و به شکلی طراحی شده‌اند که بیمار بتواند بیشترین نفع را از انجام ایمپلنت دندان ببرد.

ایمپلنت‌های زیمر تکنولوژی پیشرفته‌ای داشته و به شدت تطبیق پذیرند. با وجود انواع مختلف ایمپلنت می‌توان از انواع منحصر به فرد آن برای هر بیمار استفاده کرده و بیشترین دقت و پایداری را ایجاد کرد. با استفاده از این ایمپلنت‌ها زمان کمتری بر روی صندلی دندانپزشکی تلف شده و درواقع هزینه و زمان صرف شده برای ایمپلنت دندان کاهش خواهد یافت.

نصب این ایمپلنت‌ها برای دندانپزشک بسیار آسان بوده و می‌توان تکنیک‌های مختلفی را بر روی آن‌ها اجرا کرد. شرکت زیمر نه تنها تولید کننده‌ی روکش ایمپلنت است بلکه اباتمنت یا رابط وسط ایمپلنت را نیز تولید می‌کند.

برند ایمپلنت دندانی BioHorizons


برند ایمپلنت دندانی BioHorizons

شرکت بیوهورایزن طیف وسیعی از ایمپلنت‌های دندانی را برای شرایط مختلف تولید کرده و می‌تواند تمامی جراحی‌ها و اندیکاسیون های پروتز را پوشش دهد.

این شرکت که برای روش‌های بازسازی بافت شناخته شده است امروزه طراحی‌های جدیدی را برای ایمپلنت ارائه کرده که از نظر بیولوژیک بیشترین کارایی را دارند. این شرکت تجهیزات پیشرفته‌ی جراحی نیز تولید می‌کند و ایمپلنت‌های آن دارای ضمانت مادام العمر هستند.

تمامی ایمپلنت‌های این شرکت در گردن خود از تکنولوژی لیزر-لوک بهره می‌گیرند. در مطالعات بالینی تأیید شده است که سطح این ایمپلنت می‌تواند با بافت لثه ارتباط برقرار کرده و باعث تکثیر آن شود. هیچ ایمپلنت دیگری توانایی ایجاد این اتصال میکروبیولوژیک را ندارد.

این ویژگی باعث ایجاد یک عایق در گردن ایمپلنت شده و مکانیسمی محافظتی برای حفظ سلامت استخوان کرستال خواهد بود. ثابت شده که این تکنولوژی می‌تواند از تحلیل استخوان جلوگیری کند که برای گرفتن نتیجه‌ی طبیعی از ایمپلنت ضروری خواهد بود.

برند ایمپلنت دندانی Bicon


برند ایمپلنت دندانی Bicon

بایکان یکی از شرکت‌های رو به رشد در زمینه‌ی تولید ایمپلنت در دنیاست. برخلاف دیگر شرکت‌ها، ایمپلنت‌های تولید شده توسط بایکان تنها دارای دو بخش هستند. این ایمپلنت‌ها پیچ یا کوپلینگ خاصی نداشته و نصب آن‌ها شبیه به پست و کور انجام می‌شود. به جای پیچ یک مخروط قفل شونده دو بخش این ایمپلنت را به یکدیگر متصل می‌کند. از این تکنولوژی در ساخت پروتز تعویض مفصل ران نیز استفاده شده و دندانپزشکان به صورت روزانه از آن برای بستن دریل‌های خود استفاده می‌کنند. قرار گرفتن فلز بر روی فلز در این ایمپلنت به معنی عدم ورود باکتری در صورت نصب درست ایمپلنت خواهد بود. نچرخیدن ایمپلنت نیز به معنی نصب ساده‌تر آن خواهد بود. ساخت دندان مصنوعی با محصولات این شرکت نیز بسیار ساده بوده و می‌توان بدون نیاز به لابراتوار و هزینه‌ی اضافی این کار را انجام داد. جراحی‌های تک مرحله‌ای با استفاده از محصولات این شرکت ناراحتی بیمار را تا حد زیادی کاهش داده و از طول مدت درمان نیز می‌کاهد.

برند ایمپلنت دندانی Intralock


برند ایمپلنت دندانی Intralock

اینترالاک طیف وسیعی از ایمپلنت‌های دندانی را تولید می‌کند تا هر بیماری بتواند از این تکنولوژی استفاده کند.

در ادامه به طور خلاصه به انواع ایمپلنت‌های تولید شده توسط این شرکت خواهیم پرداخت:

  • ایمپلنت دارای اتصال داخلی (InDex): این ایمپلنت‌ها برای درمان تک مرحله‌ای ساخته شده‌اند. طراحی آن‌ها باعث پایداری بیشتر و افزایش زیست تطبیق پذیری آن‌ها شده و باعث می‌شود تا ایمپلنت بهتر در برابر نیروها مقاومت کرده و پیوند قوی‌تری با استخوان ایجاد کند.
  • ایمپلنت دارای اتصال خارجی (Unihex): این ایمپلنت‌ها مقاوم و ماندگار بوده و برای نگه داشتن دندان مصنوعی مناسب هستند. پیچ‌های مورد استفاده برای این ایمپلنت در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند.
  • ایملپنت باریک MDL: این ایمپلنت‌ها سریع‌تر از ایمپلنت عادی می‌توانند عملکرد و پایداری دندان را بازیابی کنند. نحوه‌ی نصب آن‌ها نیز کمتر تهاجمی بوده و دوره‌ی نقاهت کوتاه‌تری خواهند داشت. از این ایمپلنت‌ها معمولاً برای نگه داشتن دندان مصنوعی استفاده می‌شود.
  • ایمپلنت MILO: تفاوت این ایمپلنت در شکل اباتمنت آن بوده که نحوه‌ی نصب روکش را ساده‌تر خواهد کرد.
  • ایمپلنت‌های اینترالاک در انواع مختلفی تولید شده و نیاز بیماران مختلف ازجمله افراد مبتلا به تحلیل استخوان را برطرف خواهند کرد. می‌توان از این ایمپلنت‌ها همراه با دندان مصنوعی، بریج و روکش استفاده کرد تا دوره‌ی نقاهت پس از کاشت آن‌ها کاهش یابد.

مزایای ایمپلنت اینترالاک

ازجمله دیگر مزایای ایمپلنت‌های اینترالاک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون به صرفه
  • نرخ موفقیت بالا
  • کاهش ناراحتی
  • نصب دقیق
  • انعطاف پذیری در درمان

برند ایمپلنت دندانی Nobel biocare


برند ایمپلنت دندانی Nobel biocare

این برند ایمپلنت‌هایی را تولید می‌کند که در مواقع و شرایط مختلف کارایی دارند. نقطه قوت این ایمپلنت توانایی استفاده از آن در افرادی است که وضعیت استخوانی مناسبی نداشته و کیفیت استخوان آن‌ها پایین است.

بسیاری از ایمپلنت‌های ساخته شده توسط نوبل این قابلیت را دارند که بتوان بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت روکش آن را نیز نصب کرد. استفاده‌ی آسان از این ایمپلنت آن را به روشی انعطاف پذیر و در عین حال مؤثر و ساده تبدیل کرده است. بسیاری از ایمپلنت‌های این شرکت تحت مطالعات بالینی متعدد قرار گرفته و باعث شهرت زیاد این برند شده‌اند.

هزینه ایمپلنت دندانی


هزینه‌ی ایمپلنت ممکن است برای شما نگران کننده باشد ولی به یاد داشته باشید که ایمپلنت احتمالاً تا 20 سال و حتی تا پایان عمر شما باقی خواهد ماند.

عوامل زیر در تعیین هزینه‌ی ایمپلنت تاثیرگذار خواهند بود:

  • تعداد ایمپلنت
  • نوع مواد استفاده شده
  • لابراتوار داخلی یا خارجی
  • موقعیت دندان
  • پیوند استخوان
  • موقعیت کلینیک ایمپلنت
  • وضعیت سلامت عمومی
  • میزان تجربه و مهارت دندانپزشک
  • بی حسی و بیهوشی موردنیاز
  • پوشش بیمه‌ی دندانپزشکی

مقالات مربوطه

بلیچینگ دندان
بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان چیست بلیچینگ دندان یا اصلاح لبخند، روشی برای سفید کردن دندان‌های طبیعی است که با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص انجام می‌شود.در این

مطالعه»
طراحی لبخند و روش‌های آن
مقالات

طراحی لبخند

  طراحی لبخند  طراحی لبخند یکی از مهم‌ترین عواملی است که در تاثیرگذاری بر روابط اجتماعی و ارتباطات بین افراد تاثیر دارد. لبخند یکی از

مطالعه»
تماس با ما